May 17, 2011

kisah si tepung ubi

ok la.. kali ni aku nak cite pasal kisah iman plak.. asyik cite pasal aku jee.. aku pon dah boring baca...hahaha.. tapi apa kaitan iman dengan tepung ubi yer? hoho.. ada kaitannya ye.. macam biasa la. budak-budak kan sangat senang kena ruam.. masa iman baru2 lahir dulu. untuk elak ruam, aku guna tepung ubi je. petua ni aku dapat dari kawan aku dulu.. kalau search kat tenet pun boleh jumpa pasal petua ni. dan alhamdulillah.. tepung ubi ni kiranya serasi la ngan iman... anak aku yang sorang tu memang aku tak kasikan bedak.. tapi tetap wangiiiii........hehe.. senang je kan? pakai tepung je.. jimat pon jimat.. tapi ada sekali tu .  aku jarang letak tepung ubi ni kat badan iman, cuaca pulak panas  kemain, penuh la badan iman naik ruam.. sangat kasihan melihatnya. jenuh la aku cari ubat nak kasi hilang ruam-ruam dia tu..tepung ubi ni sesuai untuk elak ruam naik, tapi kalau dah banyak sangat lambat la sikit kesan dia nak hilang.. jadi kena la fikir apa ubat nak rawat ruam-ruma tuh.. akhirnya aku jumpa satu produk .. tapi tu nanti la aku buat entry lain.. ni kisah tepung ubi je.. hehehe..
(pic dari google)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...