May 19, 2011

hujan..teksi dan tambangnya

semalam masa aku nak balik .. kebetulan hujan turun tapi xde la lebat pon. hujan kecik-kecik je. tapi sebab dah lewat jadi aku malas nak jalan kaki ke LRT Taman Jaya, jadi aku pon tahan satu teksi ni. hampir suku perjalanan sekali si pemandu tu bagi tau aku.. "RM4.00 ye.. hari hujan la.. basah..bla..bla..bla" .. aku yang dok blakang ni rasa macam nak bukak pintu terus keluar jer.. tapi memikirkan keselamatan.. terpaksalah aku batalkan niat tu.. sampai je kt LR, aku kasi duit..blah bodo tanpa ucapan terima kasih. aku pon tak pasti berapa ringgit aku kasi kt driver teksi tuh... rasa macam RM3.00 je sebab duit tu aku lipat-lipat..hahaha... nasib dia la kan... dah ada meter pon sebok nak naikkan tambang.. alasan?? sebab hujan?? kalau hari panas takde pulak ko kurangkan tambang tuh.... apa ke sengal sangat..   ragam pemandu teksi ni macam-macam. tu belum kes lajukan meter.. rasa nak marah betul dengan pemandu-pemandu teksi yang macam ni. huh nyampah i..!!



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...