Apr 23, 2011

roti telur..


Memandangkan hari ni en.hubby cuti...dan my sis pon ada datang..jadi dengan kerajinan yg tak berapa nk tebal ni...aku pon buat le sarapan ...ni menu pagi tadi..roti telur... mlm tadi..en.hubby yg tetiba lapor di tgh mlm tlh membawa balik sebungkus roti petak2 ..erkkss...aku tatau nape tp aku mmg suka pgl roti putih yg patsegi tuh ngan nama roti petak2..hahaha...sengal kan...okeh..jom tgk resepinya... ni aku men tibai je...ikut selera aku sedap jer...yg lg 2 kat umah tu xtau la..tp memandangkan dh habis...sedap la kot..hahaha..

Bahan2

2 biji telur
5 sudu besar susu segar
secubit garam
10 keping roti (potong 3 segi)
mayonis 
minyak untuk menggoreng

cara-cara

1. utk bahan salut.. satukan telur, susu segar dan sedikit garam, kacau sebati
2. sapukan mayonis pada roti yg telah siap dipotong dan letak satu lapisan roti kosong di atasnya (mcm buat sandwich tu..)
3. celupkan roti ke dalam adunan telur yang telah siap.. dan goreng hingga kuning keemasan..
4. siap dan hidangkan bersama dengan sos cili kegemaran anda...

p/s: nk senang guna fraying pan supaya roti x melekat...dan blh jugak blh jugak kalau korang nk gantikan mayonis tu ngan keju ... selera memasing la yer...

ok, slamat mencuba



















0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...