Nov 7, 2011

alahan ibu mengandung

pejam celik pejam celik.. dah masuk 12 minggu dah adik iman kat dalam perut ni..atau senang kira.. dah 3 bulah la... dah sekarang saya dah mula rasa sedikit demi sedikit alahan mak2.. ada masanya tak suka bau kat dapur.. nak-nak lagi bila tengah memasak.. rela duduk kat luar kejap..haha.. tapi yang ketaranya sejak kebelakangan ni.. kerap sangat loya.. tak makan loya..makan pon loya.. penyakit gastrik pulak jangan cakap la.. memang makin teruk.. ni semua simtom-simtom normal bagi perempuan yang tengah mengadung @ hamil.. ada jugak yang tak rasa apa-apa.. dari mula mengandung sampai beranak.. steady aje badan dia.. ada pulak yg dari awal sampai la dah bersalin baru habis alahannya.. setiap orang tu tak sama kan.. masing-masing punya badan.. 

macam saya dulu.. masa mengandungkan anak pertama.. alahan yang saya alami agak teruk jugak.. sampai usia kandungan nak masuk 6 bulan baru la reda sikit..  pengalaman kali kedua ni saya selalu berdoa supaya tak mengelamai alahan yang teruk.. yelah.. sekarang nak pegi kerja terpaksa ulang alik dari seremban ke Pj.. kalau teruk.. maunya tak dapat kerja kan.. dan alhamdulillah.. walaupun ada alahan tapi masih mampu untuk datang bekerja.. walaupun adakalannya badan memang out...

harap-harap badan ni sentiasa sihat supaya saya dapat bekerja dengan senang hati.. insyaallah...

oh ya.. hari ni hari ulang tahun iman yang pertama.. diam tak diam.. dah setahun dah usia anak sulung saya tu..hehe.. tahun depan jika diizinkan.. dapatlah sorang adik... 

oklah.. berhenti kat sini dulu.. ada masa.. menulis lagi... 

salam...

6 comments:

armouris said...

lagi info tentang alahan di SIHAT SELALU - Alahan Tidak Mengenal Usia

kyo said...

armouris:

owh ya.. nnt ada masa ana lawat sana..hehe.. thanks (:

.::: Princess MOMOY :::. said...

tak kawen lagi tak tahu mcm mana rasa alahan tu

.::: Princess MOMOY :::. said...

sis... yang bentuk bujur2 sikit tu ker?
kalau yang itu ada
momoy pernah jumpa kat sini

Faisya said...

salam..
pasal taska murni tu seawal jam 7am diorang dah bukak.diorh tutup saya x sure sbb amik anak biasa jam 530++. kalau amik after 6pm kene charge OT. x igt bape rm OT dikira. kalau anak umur bb-2thn, boleh anta tanpa mandi, so diorang mandikan.kalau anak 3thn keatas,parent kena mandikan dari rumah. nak anta sana eh?

kyo said...

terima ksh pn faisya.. sy tgh mencari-cari taska/pengasuh utk anak2 thn dpn.. tp xtau sgt area seremban ni...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...